Social media berichten bij storingen Spijkenisserbrug
Auteur
Bio

Er komen steeds meer manieren van reizen. Waarom zou je dan vasthouden aan een vervoermiddel? Ik probeer ze gewoon allemaal uit. Zo zoek ik naar de slimste manier van reizen.

Leestijd
2 min.
Publicatiedatum
07-02-2020

Rijkswaterstaat test door middel van een pilot rond de Spijkenisserbrug of zij mensen kunnen informeren bij bruguitval. De komende tijd wordt via social media als Instagram een bericht verspreid als er een storing is aan de Spijkenisserbrug.

Social media bericht bij storing

Wanneer er storingen plaatsvinden op de Spijkenisserbrug, wordt er een bericht gedeeld via social media.

De doelgroep van de pilot zijn vooral jongeren en specifiek scholieren die over de brug fietsen. Via social media krijgen ze een bericht wanneer er iets met de brug aan de hand is en er wordt een link naar de website gecommuniceerd, waar een ander reisadvies wordt aangeboden.

Wanneer de Spijkenisserbrug weer beschikbaar is, wordt dit gemeld. Dit gebeurt al via SMS, maar het doel van de pilot is om te kijken of specifieke doelgroepen beter te bereiken zijn via specifieke media.

De proef start maandag 10 februari en duurt tot en met zondag 26 april. Naar verwachting worden er tijdens deze periode maximaal 5 keer berichten geplaatst. Rijkswaterstaat informeert op hun website ook over deze pilot.

Hoe reis jij wanneer de Spijkenisserbrug een storing heeft?

Ways2go is een intitiatief van: